Πέμπτη, 13 Μαρτίου 2014

ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ



ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΡΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
¨ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ¨
Διάρκεια : μία σχολική χρονιά (2014-15)
Συμμετέχουν : 3-4 καθηγήτριες (φυσικός, πληροφορικός, γεωπόνος)
                          40 μαθητές του σχολείου από όλες τις τάξεις που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΟΥΜΕ
1. Ο ρόλος του κλίματος στη ζωή του ανθρώπου και στην περιοχή που ζούμε
2. Κλίμα, κλιματική αλλαγή  και επιπτώσεις στις ανθρώπινες δραστηριότητες,  στην οικονομία, στο    οικοσύστημα
3. Κλιματικές  αλλαγές που συνέβησαν στην γη και πως επηρέασαν τη ζωή στον πλανήτη
4. Επαφές και τεχνική βοήθεια από  ειδικούς που δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στην περιοχή της Ξάνθης
5. Κλίμα και πολιτισμός

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ
Οι μαθητές/τριες μέσω του προγράμματος θα είναι σε θέση να :
Ø  γνωρίζουν τις έννοιες κλίμα, κλιματική αλλαγή
Ø  κατανοούν τις επιπτώσεις κλίματος και κλιματικών αλλαγών στην ανθρώπινη δραστηριότητα και στο φυσικό περιβάλλον
Ø  εξηγούν  τα φυσικά φαινόμενα
Ø  αναγνωρίζουν τις επιπτώσεις της δραστηριότητας  του ανθρώπου στο κλίμα και κατά συνέπεια στο φυσικό περιβάλλον
Ø  χειρίζονται τον τεχνολογικό εξοπλισμό του σχολείου μας για να υλοποιήσουν το πρόγραμμα
Ø  παίρνουν μετρήσεις από ειδικά όργανα ενός μετεωρολογικού σταθμού
Ø  αναλύουν και επεξεργάζονται μέσω Η/Υ τα αποτελέσματα των μετρήσεων
Ø  δουλεύουν ομαδικά και να συνεργάζονται με τους υπόλοιπους συντελεστές του προγράμματος
Ø  συνειδητοποιήσουν τη σχέση κλίματος  και περιβάλλοντος
Ø  κατανοήσουν τη αξία της σωστής διαχείρισης των φυσικών πόρων
Ø  μπουν στο πνεύμα της διατήρησης της αειφορίας του περιβάλλοντος
αποκτήσουν περιβαλλοντική συνείδηση και να αναπτύξουν κριτική σκέψη σαν αυριανοί ενεργοί  πολίτες
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ  ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
ü   Δημιουργία ομάδων, κατανομή εργασιών
ü   Βιβλιογραφία
ü   Έρευνα
ü   Επισκέψεις
ü   Συνεντεύξεις με ειδικούς
ü   Λήψη δεδομένων και ανάλυση αυτών
ü   Συντονισμός των εργασιών και των ομάδων

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ:
·         Διεύθυνση του Σχολείου
·         Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
·         Υπεύθυνη  Σχολικών Δραστηριοτήτων
·         Κ.  Σοϊλεμέ Ανδρέα, επιστημονικός συνεργάτης
·         Δ.Π.Θ.


ΠΟΡΕΙΑ  ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ
- Διερευνητική συνάντηση με την ομάδα
- Αποσαφήνιση απόψεων και διαμόρφωση των στόχων
- Ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων και των γονέων
-Κατανόηση των εννοιών κλίμα, κλιματική αλλαγή και συνειδητοποίηση των επιπτώσεών τους στο φυσικό περιβάλλον
- Τι είναι ο μετεωρολογικός σταθμός  και από ποια μέρη αποτελείται
- Χωρισμός των μαθητών σε ομάδες εργασίας (Φυσικής, Πληροφορικής, Τεχνολογίας)
Οι  ομάδες Φυσικής και Πληροφορικής ασχολούνται με
-Συλλογή στοιχείων από τον δικό μας σταθμό μέσω ηλεκτρονικού προγράμματος της γλώσσας C
- Μελέτη και επεξεργασία των δεδομένων και δημιουργία σχεδιαγραμμάτων, πινάκων κ.λ.π. από τους μαθητές
- πειράματα φυσικής
- εξήγηση φυσικών φαινομένων μ ε επιστημονικό τρόπο
Η ομάδα της Τεχνολογίας ασχολείται με
-Δημιουργία blog  της ομάδας ή εναλλακτικά χρησιμοποιούμε το ήδη υπάρχον
- Αφού γίνει επίδειξη  του goanimate  και του stripgenerator θα ζητηθεί από τα παιδιά να δημιουργήσουν βιντεάκια και κόμιξ  σχετικά με τις κλιματικές  αλλαγές και με τις επιπτώσεις στις ανθρώπινες δραστηριότητες,  στην οικονομία, στο    οικοσύστημα , καθώς και την εξήγηση φυσικών φαινομένων.
- Σχεδίαση μετεωρολόγου του προγράμματος  μέσω των προηγούμενων προγραμμάτων που να μοιάζει μ΄ αυτόν που ήδη έχουμε ήδη δημιουργήσει για το φετινό πρόγραμμα.
- ανέβασμα  των δημιουργιών στο ιστολόγιό μας
Οι δημιουργίες της ομάδας μπορούν να γίνουν σ΄ ένα από τα εργαστήρια της Πληροφορικής του σχολείου μας ή εναλλακτικά στην ψηφιακή τάξη με τη χρήση των tablet  που πιστεύω θα είναι πιο ευχάριστο και διασκεδαστικό για τα παιδιά.
Στο τέλος μπορούμε να φτιάξουμε ένα ερωτηματολόγιο για να δούμε τη δουλειά κάθε ομάδας και πως λειτούργησε η συνεργασία των ομάδων καθώς και να αξιολογήσουμε τα θετικά και αρνητικά της όλης εμπειρίας έτσι ώστε να έχουμε την ανατροφοδότηση για επόμενα εγχειρήματα.
Το ερωτηματολόγιο επίσης μπορεί ν΄ απαντηθεί  στην ψηφιακή τάξη από όλα τα παιδιά και ταυτόχρονα να αξιολογούμε τα αποτελέσματα στον διαδραστικό πίνακα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου